موسسه آموزش عالي امام جواد (ع) يزد

گزارشی از فعالیت های رفاهی انجام شده توسط واحد پشتیبانی از زبان مدیر این واحد

مدیر پشتیبانی دانشگاه، از فعالیت‌های رفاهی انجام شده توسط واحد پشتیبانی برای دانشجویان خبر داد.
واحد روابط عمومی دانشگاه، در سلسله مصاحبه‌های خبری خود، اینبار مصاحبه‌ای با جناب آقای طوفان مدیر امور پشتیبانی دانشگاه انجام داده که شرح آن در ادامه آمده است:


- لطفاً درباره مجموعه فعالیتهای امور پشتیبانی در دانشگاه توضیح دهید.

همانطور که از نام واحد پشتیبانی مشخص است، اهم وظایف آن تهیه و تدارک تمامی ملزومات و ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان و پرسنل می‌باشد. علاوه بر آن، به نظارت بر امور تنظیف و خدمات، حفظ و نگهداری ساختمان‌ها و واحدهای دانشگاه، برنامه‌ریزی و برگزاری تمامی مزایده‌ها و مناقصه‌ها در زمینه واگذاری واحدهای مختلف رفاهی و خدماتی و عقد قرارداد با پیمانکاران مربوطه، نظارت بر امور انبار و انبارداری و غیره نیز می‌پردازد.

- لطفاً درباره مجموعه فعالیت‌های انجام شده توسط امور پشتیبانی که در راستای ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان می‌باشد، توضیح دهید.

یکی از مهم‌ترین تسهیلات در نظر گرفته شده برای تمامی دانشجویان عزیز، "بیمه حوادث" می‌باشد به گونه‌ای که تمامی دانشجویان ثبت‌نام شده در سامانه گلستان، اعم از دانشجویان مشغول به تحصیل و نیز دانشجویانی که در مرخصی تحصیلی به سر می‌‎برند، تحت پوشش بیمه حوادث می‌باشند. تعهدات این بیمه شامل هزینه‌های پزشکی، نقص عضو یا از کارافتادگی و فوت بر اثر حادثه (داخل یا خارج از دانشگاه) می‌باشد. لازم به ذکر است مدارک مربوط به بروز حوادث احتمالی می‌بایست ظرف مدت حداقل 3 روز تا حداکثر 15 روز کاری از طریق دانشجو یا یکی از اعضای خانواده و دوستان به کارشناس مربوطه (سرکار خانم کرمی) تحویل داده شود تا پیگیری‌های لازم جهت اخذ خسارت انجام گردد. لازم به ذکر است تحویل مدارک بعد از 15 روز، برای بیمه قابل‌قبول نبوده و هزینه‌ای از طرف بیمه پرداخت نخواهد شد.

مرکز انتشارات مستقر در دانشگاه یکی از مراکز خدماتی است که اکثر خدمات و اجناس خود را با تخفیف قابل ملاحظه به دانشجویان عرضه می‌دارد. برای مثال تکثیر اوراق با %50 تخفیف انجام می‌گردد، ضمن اینکه پیمانکار مربوطه (آقای ایزدپناه) انواع وسایل و تجهیزات مورد نیاز دانشجویان رشته‌های مختلف معماری و طراحی دوخت را با تخفیف قابل ملاحظه ارائه می‌نماید.

                                                                  مرکز انتشارات دانشگاه امام جواد(ع)                                 

ایاب و ذهاب دانشجویان محترم به اردوهای علمی و تفریحی و همچنین بازدیدهای علمی دروس تئوری نیز یکی دیگر از مواردی است که امور پشتیبانی سعی دارد تا آن را به بهترین شکل ممکن اجرا نموده و راحتی و آسایش دانشجویان را رقم بزند.

کافی شاپ دانشگاه از جمله محیط‌های دلچسب و مطلوب دانشجویان در بین ساعات کلاسی است. پیمانکار مربوطه (آقای فلاح) سعی نموده است تا با ارائه انواع مواد غذایی و تنقلات سالم و بهداشتی، رضایت دانشجویان محترم را کسب نماید. صبحانه گرم و سرد، چای و نسکافه، انواع نوشیدنی و ساندویچ موارد قابل ارائه توسط کافی‌شاپ می‌باشد که قیمت آن‌ها کمتر از قیمت‌های رایج است.

                                                                      کافی شاپ دانشگاه امام جواد(ع)

سلف سرویس دانشگاه نیز از جمله واحدهایی است که همه روزه میزبان دانشجویان محترم برای صرف ناهار می‌باشد. این واحد با همکاری امور دانشجویی سعی نموده است با ارائه انواع غذاهای مختلف با قیمت مصوب، رضایت دانشجویان محترم را جلب نماید. دانشجویان عزیز می‌توانند روزانه تعداد دو پرس غذا با نرخ یارانه‌ای رزرو نمایند. همچنین امکان دریافت غذا به تعداد بیشتر از دو پرس با قیمت تمام شده (قطعاً کمتر از قیمت رایج) برای دانشجویان نیز فراهم است. گفتنی است امور پشتیبانی مسئولیت تهیه مواد اولیه مرغوب و نظارت بر آن را به عهده دارد و همکار محترم جناب آقای حجتی در امور دانشجویی نیز بر ارائه و کیفیت غذاها نظارت دارند. دانشجویان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود در این زمینه را به ایشان اعلام نمایند.

- منظور شما از "ارائه تخفیف" و "کمتر بودن از قیمت‌های رایج" چیست؟

یکی از موارد اساسی در عقد قرارداد با پیمانکاران مختلف در دانشگاه، در نظر گرفتن درصد تخفیف در ارائه خدمات قابل عرضه به دانشجویان است. برای مثال انواع ساندویچ بیرون از محیط دانشگاه با نرخی بیشتر عرضه می‌گردد، در حالیکه پیمانکار کافی‌شاپ ملزم به ارائه تخفیف 25 الی 30 درصدی به دانشجویان است.

قابل‌توجه آنکه ارائه تخفیف دانشجویی، از کیفیت یا کمیت مواد قابل عرضه نمی‌کاهد. پیمانکاران واحدهای کافی‌شاپ و انتشارات ملزم به نصب نرخ‌نامه ممهور به مهر دانشگاه در انظار دید دانشجویان و رعایت آن می‌باشند. جا دارد از دانشجویان محترم خواهش کنم نظرات و انتقادات خود نسبت به محیط، مواد و خدمات قابل ارائه و همچنین قیمت‌ خدمات واحدهای انتشارات و کافی‌شاپ را به صورت کتبی یا شفاهی به اطلاع اینجانب برسانند.

- در پایان اگر نکته و یا موضوعی باقیمانده، بیان بفرمایید.

نکته خاصی نیست، امیدوارم اینجانب و تمامی همکاران واحد پشتیبانی بتوانیم با همکاری واحدهای دیگر، محیط دانشگاه را جهت تحصیل و جهاد علمی برای دانشجویان عزیز فراهم آوریم. جا دارد از زحمات همکاران پر تلاش خود در حوزه پشتیبانی از جمله آقای آقا بزرگی، خانم زارع، آقای زارع، آقای صادقی و آقای سلطانپور تشکر و قدردانی و از فرصت اختصاص داده شده به اینجانب جهت معرفی حوزه پشتیبانی تشکر نمایم.