موسسه آموزش عالي امام جواد (ع) يزد

تازه ها

اطلاعیه مهم در خصوص روند برگزاری کلاس‌های آموزشی در نیمسال جاری

شرایط و مقررات تسهیل‌کننده در برگزاری کلاس‌های آموزشی در نیمسال جاری اعلام شد.

از آنجا که مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند، خط مشی مؤسسه در خصوص پیشبرد ترم جاری تابع سیاست وزارت علوم می‌باشد.

 
در این راستا دانشگاه با صرف هزینه‌های زیاد جهت فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری، تهیه پهنای باند اینترنت پرسرعت، آماده‌سازی مستندات آموزشی، ارائه بهترین پشتیبانی فنی و همکاری اساتید، زمینه را برای آموزش مجازی فراهم نمود. بر این اساس موارد زیر قابل ذکر می‌باشد:

- کلاس‌ها از تاریخ ۱۶ فروردین ماه و پس از برگزاری جلسات توجیهی به طور مستمر برگزار شده است.

- از جمله نکات قابل توجه اینکه میزان برگزاری کلاس‌ها در همه روزها بالای ۸۵ درصد و درصد مشارکت دانشجویان هم بالای ۷۰ درصد می‌باشد و در بسیاری از دروس میزان مشارکت از جلسات حضوری نیز بیشتر بوده است. بنابراین آموزش مجازی و برگزاری کلاس‌ها در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

- با توجه به فراهم بودن امکانات خوب آموزش‌های مجازی ضمن توصیه مؤکد به حفظ دروس و ترم، امکان حذف اضطراری یک یا چند درس، حذف ترم بدون احتساب در سنوات صرفاً از طریق سیستم پیشخوان سامانه گلستان فراهم شده است.

- آخرین مهلت درخواست حذف ترم و حذف اضطراری درس، ۲۰ خرداد است.


شایان توجه است که دانشجویان گرامی با آگاهی کامل از قوانین آموزشی نسبت به ارائه درخواست خود اقدام نمایند. بدیهی است که کلیه عواقب ناشی از حذف درس، حذف ترم و ... ازجمله ایجاد مشکل در فارغ‌التحصیلی یا مشکل برنامه‌ریزی در نیمسال‌های آتی، سنوات نظام وظیفه مشمولان، مشکل در استفاده از تسهیلات مربوط به دانشجویان برتر و استعدادهای درخشان و ... به عهده دانشجوی متقاضی خواهد بود و همچنین در صورتی که تعداد واحدهای اخذ شده دانشجو با حذف اضطراری درس (دروس) زیر حد نصاب قرار بگیرد، آن نیمسال مشمول مقررات یک نیمسال آموزشی کامل خواهد بود.

- کلاس‌های عملی با عادی شدن شرایط و بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

- مهلت دفاع پایان‌نامه‌ها (بدون اخذ شهریه) تمدید شد و امکان برگزاری جلسات دفاع به صورت مجازی فراهم می‌باشد.

- مشکلات آموزشی دانشجویان از طریق پیشخوان سیستم گلستان، سامانه lms و تماس تلفنی قابل رسیدگی است.

- مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه در نظر دارد برای ترم آینده حجم اینترنت رایگان را به دانشجویانی که در سامانه‌های مرکز آموزش‌های الکترونیکی فعال بوده‌اند تخصیص دهد.

- ضمناً با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی فعلی، مصوبه قبلی هیأت رئیسه مبنی بر تسویه حساب نهایی تا 10 خرداد تعدیل و مقرر شد دانشجویانی که امکان تسویه نقدی ندارند، بدهی خود را طی دو فقره چک به تاریخ ۲۰ خرداد و ۲۰ تیر پرداخت نمایند.

- امور مالی دانشگاه در روزهای زوج از ساعت ۸ الی ۱۴ پاسخگوی مراجعین می‌باشد.


با توجه به موارد ذکر شده سعی دانشگاه بر فراهم نمودن بهترین سرویس برای دانشجویان می‌باشد، هر چند هر فعالیت و شیوه جدید ممکن است دارای نقطه ضعف‌هایی نیز باشد. نظر به اینکه مؤسسات غیرانتفاعی بودجه دولتی ندارند و می‌بایست حقوق اساتید و کارکنان خود را از محل شهریه تأمین نمایند، لذا امکان عودت شهریه وجود ندارد و قابل ذکر است در کلیه دانشگاه‌های پیام‌نور، آزاد و غیرانتفاعی شهریه دانشجویان به طور کامل اخذ می‌شود.